- "Vill du bli medlem?"
Du har ju såklart fått frågan själv många gånger.
Du har handlat för 43 kr på Apoteket, Jula eller nån annan butik, och kassör(h)en undrar om du vill bli medlem i butikens bonusklubb så du får poäng på ditt köp.
I stort sett varenda butik har en egen bonusklubb nuförtiden, men belöningen är så liten att det är knapp lönt att gå med i dem då det inte brukar bli mer är en rabattcheck på 25 eller 50 kr nån gång per år. Det är ju såklart trevligt med lite rabatt, men ofta handlar man såpass sällan i vissa butiker att det inte blir någon bonus alls, eller att rabattcheckens giltighetstid löper ut innan man hinner använda den.
Bonusprogram med verkligt mervärde
Hade man kunnat slå ihop alla små rabattcheckar man får i olika butiker till en stor rabattcheck som man kunde använda var man ville, så hade det sammanlagda värdet varit större. Och sannolikt hade du använt din bonus till något roligare än 25 kr rabatt på nässpray på Apoteket.
Faktum är att det finns sådana bonussystem, eller lojalitetsprogram, som de också kallas. Du har säkert hört talas om SAS EuroBonus, Strawberry's (f.d. Nordic Choice Hotels) lojalitetsprogram eller kanske Coop's medlemsklubb? Fördelen med nämnda program är att de har olika typer av samarbeten som tillåter att man kan tjäna poäng i ett program, men använda poängen i ett annat. Eller tjäna poäng genom en partner så du kan tjäna många fler poäng än du annars hade kunnat göra, och på så sätt få en betydligt större bonus.
Få koll på din bonus med Bonuskollen
Trots alla fördelar är det dock svårt att veta vilka möjligheter som finns. Vad kan man få för poängen och vilka verktyg och strategier ska man använda för att få ut mest möjligt värde för dem?
Där kommer Bonuskollen in i bilden. På bonuskollen.se kommer du hitta mängder med guider, artiklar och tips om hur du maximerar din intjäning av bonuspoäng, och vad du ska använda poängen till!